Maak kennis met…

Werkzaamheden

In mijn dagelijkse praktijk begeleid ik directeuren en schoolteams op het gebied van leiderschap, schoolcultuur, waarderend onderzoek en (reken)didactiek. Vanuit een passie voor het onderzoeken van dat wat écht werkt in de organisatie, kijk ik met directies en teams naar mogelijkheden voor ontwikkeling en groei. Ik ben open, praktisch en altijd op zoek naar verandering vanuit kracht.

Naast de trainingen die ik geef op het gebied van leiderschap, schoolcultuur en gespreksvoering; ondersteun en coach ik ook directies, besturen en leerkrachten op beleidsmatige en inhoudelijke onderwerpen. Daarnaast ben ik rekenspecialist en begeleid ik scholen op het gebied van effectieve didactiek en rekenontwikkeling.

Ik vind het belangrijk dat er wordt gewerkt aan een stevige, veilige schoolcultuur gebaseerd op  vertrouwen en ontwikkeling. In de “Tandem driedaagse”, een training die ik verzorg voor directeuren en intern begeleiders,  werken we hieraan middels de pijlers; teamspirit, discipline en mentale ruimte. Vanuit de training; “Waarderend onderzoek in de gesprekkencyclus”,  richt ik me op het toevoegen van waarde in de gesprekken en de kracht van het sturen op ontwikkeling in plaats van beoordeling.

Momenteel werk ik aan het uitbreiden van waarderend onderzoek in ons aanbod. Zo bieden we nu “waarderende intervisie” aan, voor bijvoorbeeld directeuren en intern begeleiders en werk ik aan inspirerende werkvormen om met het team volgens waarderend onderzoek aan de slag te gaan met de schoolplanontwikkeling.

Mijn motto: “We need to discover the root causes of success rather than the root causes of failure.” (David Cooperrider)
(We moeten onderzoeken wat ten grondslag ligt aan onze successen, niet aan wat ten grondslag ligt aan onze mislukkingen.)

Wat anderen zeggen

“Ik ben erg gaan nadenken over mijn eigen rol, functie en bordje met taken. Dit zorgt voor zelfinzicht en hierdoor heb ik stappen kunnen zetten. Ook de bevestiging van ons werkende tandem was fijn, we zijn op de goede weg.” (directeur, deelnemer van de tandem driedaagse)

“Leerkrachten zijn nu meer gemotiveerd om aan hun ontwikkeling te werken. Het verbindt wie ze zijn met wat ze doen. Dat vind ik belangrijk voor werkplezier.” (directeur, deelnemer van de training; ‘gesprekkencyclus volgens waarderend onderzoek’)

SPECIALISATIES

  • > Waarderend onderzoek
  • > Leiderschap en management
  • > Schoolcultuur
  • > Rekenspecialist
Gespecialiseerde thema's
Neem contact op

Heb je vragen over de dienstverlening van Cedin? Stuur ons een bericht en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Start met typen en druk op enter om te zoeken..